Zoeken in deze blog

dinsdag 2 augustus 2022

Opdrachtgevers zijn een belangrijke connectie

Opdrachtgevers zijn een belangrijke connectie


  Opdrachtgevers kunnen voor inkomsten zorgen en zijn dus van belang;

  Houd altijd het belang van de opdrachtgever centraal;

  Bij het benaderen van opdrachtgevers zijn er vele mogelijkheden, maar ze zijn niet allemaal even bruikbaar voor elke groep.



Paradijsvogel in Leiden

Waarom opdrachtgevers als doelgroep?

Als paradijsvogel wil je natuurlijk opvallen en je boodschap uitdragen. Maar een mooie en uitgebreide outfit kost geld. En het zou leuk zijn, als je met je dat uitdragen van je boodschap ook nog wat zakgeld (of wat meer)  kon verdienen. En de groep van de opdrachtgevers moet uiteindelijk voor brood op de plank zorgen, nietwaar? Dus het onderhouden van goede connecties is van belang. Laten we eens kijken waar je dan rekening mee moet houden.

Wat wil je kwijt aan de opdrachtgevers?

Belangrijk is natuurlijk, dat men een goede indruk gaat krijgen van wat je als paradijsvogel allemaal doet, wat je kunt doen om extra aandacht te krijgen, wat je al gedaan hebt en hoe goed je daar wel in bent. Maar dat zijn zaken over jezelf. 

Een opdrachtgever wil weten wat het voordeel is om jou in te huren. Waarom zou een opdrachtgever op een paradijsvogel zitten te wachten? Dat is wat je hen vertellen moet. Je moet dus benadrukken wat je mogelijk voor die opdrachtgevers zou kunnen betekenen en vooral wat hun voordeel daarbij is.

 Uiteindelijk is het aan jou om ze te motiveren om zaken met jou als paradijsvogel te gaan doen. Een ondernemer als opdrachtgever wil betalende klanten in zijn winkel die ook nog eens een keertje terugkomen. Dus daar moet jij op inspelen.

Hoe bereik je die opdrachtgevers?

Er zijn tientallen manieren om te adverteren, ook als paradijsvogel. Maar de bekendste zijn:

  • A4 Brochure
    Zorg voor een mooie, duidelijke brochure die direct laat zien wat je doet en die in zo weinig mogelijk woorden vertelt wat je doet.
  • Verzendbare kaart op A6 formaat
    Een soort verkleinde versie van je A4-brochure, die gemakkelijk te verzenden is.
  • Naar binnen stappen
    Een vaak verwaarloosde, maar vaak wel effectieve manier van reclame maken, is jezelf laten zien en er voor zorgen dat men je mogelijkheden ziet. Een goede elevatorpitch voorbereiden is aan te raden. Natuurlijk deel je een promotiekaart uit of een brochure. Dat je een visitekaartje achterlaat spreekt voor zich.
  • Adverteren
    Vaak zijn er businessbladen of speciale zakelijke uitgaven van lokale kranten, waar je iets mee kunt doen. Ook een advertentie of advertorial in een krant kan een leuk effect geven om als paradijsvogel bekendheid te krijgen.
  • Direct mail
    Hiervoor gebruiken we de al eerder genoemde kaart op A6 formaat.

Punten om rekening mee te houden

Ondernemers hebben in het algemeen weinig tijd. Ze moeten heel snel een goede indruk van je krijgen, anders is de interesse al weer weg. Je kunt ze daarom niet lastig vallen met lange verhalen en filmpjes. Je zult jezelf ook echt actief moeten presenteren, want ondernemers vormen geen groep die jou op gaat zoeken op internet. 

Je zult echt zelf het initiatief moeten houden bij contacten.


 



 LEES JIJ JETJE'S DAG OOK AL?


 

Meer informatie over Team Jetje