Een paradijsvogel zoekt altijd volgers
Je hebt volgers nodig om je mening aan kwijt te kunnen; | ||
Niet elke volger is zomaar geschikt voor jou; | ||
Er zijn vele manieren om aan volgers te komen. |
Waarom zijn volgers een doelgroep?
Je wilt als paradijsvogel toch je boodschap aan zoveel mogelijk mensen kwijt. Als je met een goed verhaal komt en niemand luistert naar je, dan heeft dat ook niet zoveel zin. Maar stel wel eisen aan je volgers, want enige interesse in je verhaal en jouw wereld moeten ze wel hebben.
Wat wil je kwijt aan je volgers?
Je wilt aan je volgers toch jouw ideeën kwijt. En met name de positieve kanten die deze ideeën met zich mee brengen. Je wilt vertellen en laten zien wat je doet, hoe je dat doet, de diverse mogelijkheden tonen en noem maar op. En terloops geef je niet alleen informatie over jezelf, maar ook algemene voorlichting over de lifestyle en dergelijke van paradijsvogels. Wie weet trek je nog wel een volger over de streep om mee te gaan doen.
Waarom wil je zoveel mogelijk volgers?
Het wezen van een paradijsvogel is toch opvallen, een indruk achterlaten en je boodschap uitdragen. Maar je wilt dat doen voor een zo groot mogelijke groep, die je ook wilt motiveren om zich bij jou aan te sluiten.
Hoe bereik je nieuwe volgers?
Er zijn wel een aantal manieren om volgers te bereiken en ze daarna ook nog eens vast te houden. Hier zijn een paar voorbeelden, maar er zijn er veel meer.
- Social media
Bij het bereiken van nieuwe volgers zijn zaken als social media van belang. Al is het maar om te laten zien, dat je bestaat en te verwijzen naar een plek waar meer over je te vinden is. En dat is bijvoorbeeld een website of weblog.
- Weblog en website
Het hebben van een weblog of website is van belang, om uitgebreide achtergrondinformatie te verstrekken. Die informatie gaat nu eenmaal niet achter op een visitekaartje, maar je webadres zal daar prima een plekje kunnen vinden.
- Nieuwsbrief
Nieuwbrieven hebben een slechte naam, maar kunnen prima werken. Het is vooral de inhoud die je lezers of volgers aan zal moeten spreken en je moet voorkomen, dat jouw nieuwsbrief het idee van een reclamefolder geeft.
- Fotografie
Zoek drukke punten op en zorg er voor dat je door opvallend gedrag gefotografeerd wordt. En zorg daarbij voor visitekaartjes en eventueel een weggevertje.
- Flyer
Zorg dat je een eenvoudige uitdeelfolder of flyer klaar hebt liggen bij een performance en laat deze achter waar dat maar mogelijk is.
- Kom in de media
Een artikel in een krant of via andere media werkt altijd perfect. Probeer een artikel in een krant te krijgen of werk desnoods met een advertorial.
- Shoutcards
Shoutcards zijn kleine handige kaartjes met een opvallende boodschap en jouw websiteadres er op, die je uitdeelt, waar dat maar mogelijk is. Tegenwoordig zal ook een QRcode om in te scannen niet misstaan. Neem ook die op.
- Weggevers
Verdiep je eens in de mogelijkheden van weggevers als pennen etc. Dat zijn prima reclamedragers, omdat men ze bewaart. En zeker bij grote aantallen zijn ze goed te betalen.
Punten om rekening mee te houden
Zorg er altijd voor dat je zelf het initiatief houdt en dat men jou niet aan het werk zet.